»Čas korone« nam je postregel z obilico vsega, pogostoma tudi z vprašanjem ali domnevo, kako sprejemajo ukrepe in kakšni so ti v drugih državah. Šola se zelo intenzivno vključuje v program Erasmus+ in eTwinning. Dijakom in učiteljem omogočata razvijanje veščin in spretnosti v mednarodnem okolju. Kakovost preteklega dela, proaktivnost in rezultati se kažejo v evropskem prostoru, saj smo se v tem šolskem letu prvič vključili v dva mednarodna dogodka »zgolj« z vabilom partnerjev. To izpričuje zaupanje, kredibilnost in suverenost tako dijakov kot učiteljev in institucije.
Povezava do prvega dogodka: povezava
Drugi mednarodni dogodek (povezava do spletne strani dogodka) je potekal prek spleta – zaradi vseh omejitev, ki jih je ustvaril virus v našem širšem prostoru. Dogodek se odvija že vrsto let pod imenom YRoNS (Young Researchers of Natural Sciences). Začetek srečanj sega v leto 2007, ko je profesor kemije István Sándor na Eötvös József Gimnázium v Budimpešti organiziral prvo mednarodno konferenco. Njen osnovni namen je predstavitev raziskovalnih projektov dijakov na določeno tematiko. Mladi raziskovalci s področja naravoslovja prihajajo iz: Madžarske, Nemčije, Nizozemske, Indije, Francije, Norveške, Rusije in Slovenije. Srečanje poteka vsako leto v drugi državi; letos bi morali biti gostitelji Nemci, a upoštevajoč ukrepe, nas je gostilo medmrežje.
Virtualno srečanje je potekalo v treh delih, našo šolo pa so zastopale dijakinje prvega in tretjega letnika gimnazije. Maja Dekleva in Neja Štradjot sta v samostojno izdelanem kratkem filmu predstavili našo šolo, s poudarkom na gimnazijskem programu.
Življenje v Sloveniji v času koronavirusa sta slikovito in s precejšnjo mero kritičnega razmisleka predstavili Vita Šavli in Leila Posega Penko, predstavitev pa zaključili Anika Sedmak in Karolina Mulec. Slednji sta predstavili raziskovalno nalogo (priporočamo klik na prilogo), s katero sta se uvrstili na državno srečanje mladih raziskovalcev Slovenije.
Izkušnje dijakinj:
Čeprav mednarodna konferenca mladih raziskovalcev poteka na drugačen način kot smo takšnih izmenjav vajeni, je izvedba stekla in smo dijaki vseeno lahko predstavili svoje delo. Prek kamere smo celo dobili vpogled v domove tujih sovrstnikov ter spoznali njihovo kulturo, šolo in državo. Dijaki s katerimi sodelujemo so zelo prijetni in škoda je, da jih ne moremo spoznati v živo.
Maja Dekleva
_____________________
Meni je bilo zelo v redu. Srečanje je bilo lepo vodeno tako, da smo se vsi lahko predstavili in kaj povedali o sebi. Na koncu smo si še izmenjali kontakte na Instagrau, dogovarjamo pa se še za aplikacijo kjer bi se vsi lahko pogovarjali tudi izven načrtovanih srečanj.
Vita Šavli
_____________________
Meni je bilo zelo zabavno. Vsi učenci so bili zelo prijazni – med seboj smo se dobro razumeli in prijetno komunicirali. Ustvarili smo tudi dve skupini na Instagramu (ker je število udeležencev omejeno), sedaj pa iščemo drugo možnost, da bomo lahko vsi v isti skupini. Mislim, da se bomo dobro razumeli in se že veselim naslednjega klica.
Neja Štradjot
_____________________
Čeprav skoraj v zadnji minuti, se mi je uspelo udeležiti mednarodnega projekta, pri katerem smo sodelovali dijaki iz držav Evropske unije, Rusije in Indije. Predstavljali in razpravljali smo o naših izkušnjah in pogledu na dano situacijo – novi korona virus. Imela sem možnost spoznati, kako drugi občutijo spremembe in se jim prilagajajo. Predstavitve so nam služile kot pripomoček s katerim smo predstavili dejstva, pojasnili svoja videnja in občutke ter tako izmenjali mnenj. Sklenili smo, da smo si precej podobni, a obenem na svojstven način zelo različni.
Leila Penko Posega
_____________________
Meni se je zdela izkušnja izjemna in zelo mi je všeč, da smo izkoristile priložnost sodelovanja. Res neverjetno je spoznati vse ostale kulture, se na nenavaden način naučiti nekaj novega in spoznati kako po drugih državah poteka življenje v časa Covid-19.
Anika Sedmak
_____________________
Yrons je bila prav posebna izkušnja, saj smo spoznali ljudi različnih iz različnih držav, različnih starosti, a s podobnimi situacijami v času Covida-19. Zelo zanimivo je bilo spoznati različne kulture in pestrost naglasov v angleškem jeziku. Bila je nepozabna izkušnja in upam, da bom imela takšno možnost povezovanja še kdaj – v živo. Zahvale gredo seveda profesoricam, ki so vse skupaj organizirale.
Karolina Mulec
_____________________
Kratek film
(brez besed, a dijakinji sta nastopili suvereno in za razliko od sovrstnikov iz tujine ob filmu govorili v živo):
Predstavitev življenja v času koronavirusa:
Predstavitev raziskovalne naloge:
(Število obiskov: 144)